pandang, lihat & fikir

alhamdulillah sebaik saja dapat menyambut raya di bulan syawal ini,dapat juga me dan sekeluarga memenuhi syawal kami dengan aktiviti anjuran keluarga. Antara aktiviti yang begitu me nantikan ialah bengkel fotografi oleh bapa saudara me atau panggilan kami Ayah Chik.

Jutaan terima kasih buat Ayah Chik yang sudi berkongsi ilmu dan pengalaman bersama semua.apa yang menarik pasal perbentangan ini, Ayah Chik mampu membuka mata dan minda kami akan apa sebenarnya fotografi.sejauh mana kita menilai sesuatu ciptaan Allah itu.fotografi bukan untuk bergaya,bukan untuk ditunjuk tapi ia hanya untuk mereka yang menghargai akan keindahan ciptaan tuhan :

'Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan pergantian malam dan siang, terdapat tanda-tanda    kekuasaan Tuhan untuk mereka yang berpikiran.'
'Ahli pikir itu, ialah orang-orang yang mengingat Allah sedang berdiri sedang duduk, sedang berbaring dan memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi. Kemudian ia merenung seraya berdoa: "Wahai Tuhan kami! Tidaklah sia-sia engkau menciptakan ini. Maha Suci Engkau, peliharalah kami dari siksa neraka".

                                                                                             surah al imran ayat 190-191


banyak perkara yang akan me kongsi bersama pembaca blog ini untuk masa yang akan datang.diharap dengan berbekalkan azam dan semangat,semoga minat yang diceburi ini dapat memberi faedah dan dirahmati Allah...

0 comments:

Post a Comment

Pages

tabung kampong

Powered by Blogger.

penghulu kampOng

My photo
seorang lelaki bernama engku afnan. orang melayu islam. berumur 20 tahun baru. tinggal di gombak. belajar kat unimap. amik kos building engineering. suka segala seni include lukisan,amik pic,animasi dan grafik. suka order teh o ais limau dan nasi goreng ayam. suka bercakap & bg pndpt. simple but complicated.

orang kuat kg

gOsips pendudOk

banci pelawat kg

tarikh

riuh kampong

alamat kampOng

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!